Az Insta-sztárok tökéletessége csak illúzió!
2020. július 01. írta: Tolvaj Vica

Az Insta-sztárok tökéletessége csak illúzió!

Csodálva nézem a social media "sztárokat", hogy milyen szép az életük, mennyire zöld a fű körülöttük, milyen szép a hajuk, mindig rendben van a körmük és mindig mosolyognak. Vajon hogyan csinálják?

woman-taking-a-photo-of-herself-with-white-dog-1198869.jpg

Soha nincs rossz napjuk, jöhet bármilyen spontán fotó, azon csinosak, kipihentek és gyönyörűek lesznek. Vajon nálam miért nem ez a helyzet? Miért kell ezer fotót csinálnom ahhoz, hogy végre egy - igaz, ötszáz féle szűrővel - kimehessen az Instára? A Facebookon szinte a végtelenségig pörgethetem vissza mások boldog képeit, míg én csapzottan ülök a kanapén, és marcangolom magam: ők miért olyan csinosak, én pedig miért nem? Így taszítom magam mély depresszióba csupán egy kirakat, egy illúzió miatt.

Eleinte rájuk voltam dühös. Azon elmélkedtem, hogy miért teszik ezt velem és a világgal. Majd azon agyaltam, hogy miért teszik ezt magukkal.Pedig ők semmi dühítőt nem csinálnak, még csak nem is folyamatosan szépek: nekik is ezer fotót kell készíteniük, hogy az az egy kimehessen az oldalukra - csak erről én nem tudok. Én csak a saját valóságomról, a saját nehézségeimről tudok. És ugye, amiről nem tudunk, arról azt feltételezzük, hogy nincs is - így nekik "könnyű", nekem meg nem.

És ekkor jött a felismerés - tényleg erről szól az életem? Tényleg az érdekel, hogy másnak mekkora erőfeszítést jelent egy szelfit elkészíteni? Jesszusom!

Le kell tennem az állandó összehasonlítás igényét, senki sem jobb vagy szebb a másiknál - én sem, és ő sem. Mindenki önálló, egyedi test és lélek. Mindenki más utat járt be - mások a tapasztalatai, másként gondolkodunk és élünk. Az nem visz előrébb, ha azon agyalok, hogy neki miért igen, nekem pedig miért nem.

Cikk folytatása ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://tolvajvica.blog.hu/api/trackback/id/tr4315977546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása