Olykor meg kell állni!
2020. május 20. írta: Tolvaj Vica

Olykor meg kell állni!

Kiégni könnyű! Sokkal könnyebb, mint azt gondolnánk, és a legszeretettebb életforma is egy pillanat alatt válhat a hátunk közepére sem kívántá. Persze az „egy pillanat alatt” nyilván nem egy pillanat, csupán annak érzékeljük. Hosszú folyamat, mellyel sodródunk és már csak akkor vesszük észre, hogy ideje lenne picit megállni, amikor már baj van.

blog_fenyesites.png

Néhány éve tényleg a munkám volt az életem, értsd: aludtam, és dolgoztam. Szinte semmi mást nem csináltam, olykor még az evés is kimaradt a napjaimból. Mindez egy szerelem szakmával, egy szerelem vállalkozással kezdődött, és akkor még nem tudtam, hogy nem lehet a végtelenségig ezer fokon pörögni. Hiába imádom, amit csinálok néha meg kell állni, venni egy nagy levegőt, és úgy tovább pörögni.

Klasszikus példája annak, amiről beszélek a favágó és a fejszéje sztori: a favágó csak dolgozott, dolgozott, nyúzta a fejszét, még rá nem jött, hogy hatékonyabban működik a fejsze, ha néha megáll és megélezi azt, hogy utána még több fa dőlhessen, és ne feleslegesen nyüstölje a fejszét és önmagát.

Időnként meg kell állni, és pihenni, feltöltődni, különben életlenek leszünk, mint az említett fejsze és kevésbé lesznek produktívak a napjaink, mint pihent állapotban, ami nálam komoly motiváció vesztéssel jár. Így, az évek során tanultak alapján megerőltetem magam és néha kiutalok egy-egy szabadnapot. Nem könnyű! – Határozottan mondhatom, hogy ezt is tanulni kell, még én is tanuló fázisban vagyok. De, ha már elméleti síkon tisztában vagy a fontosságával, akkor jó az irány. Előbb utóbb gyakorlati úton is működni fog, csak légy következetes magaddal és ne várd megy, hogy kényszerből kelljen megállnod. A tested ugyanis jelez, jön a fejfájás, a fáradtság, netán komolyabb betegség vagy baleset.

kiegess.png

Nálam ma már alap, hogy csak indokolt esetben dolgozom hétvégén, egyébként megtartom magamnak és a családomnak, és olykor egy hétfőt is ellazázok. Mondjuk az utóbbi nagyon ritka és eleinte bűntudatom volt, hogy hétfő van és nem dolgozom. Elképesztő mire vagyunk képesek magunkkal, milyen lelkifurdalásokat lehet gyártani a semmiből. Komolyan tudatosítanom kellett magamban, hogy még mások hetekig nyaralnak én csak egy hétfőt vettem ki, és ez így van jól, hiszen jár a pihenés. Mindenkinek jár a pihenés, nekem is, neked is! Ezt tartsd szem előtt mikor éjfélkor még a másnapi munkán agyalsz, és lehetőség szerint ne tedd, húzz meg egy határt, mert az élet nem csak a munkából áll, olyan sok szép dolog van azon túl is!

A bejegyzés trackback címe:

https://tolvajvica.blog.hu/api/trackback/id/tr915709334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása